İsimleşen markalar günlük hayatımızda artık ürün adı yerine geçmektedir.
Örneğin herhangi bir marka traş bıçağı almaya giderken, Jilet alacağımızı söylüyoruz.
Aslında Tescilli bir marka olan Gilette
dimağıza o kadar yerleşmiş ki artık bizim için ürün adı olmuştur. Yani pazarlama diliyle Jenerik markalar olmuştur.
Bu konuda örnekler saymakla bitmez, mesela
Türkiyede kot'a adını veren eski Yugoslavya doğumlu Muhteşem Kot'tur. Muhteşem bey ilk kot üretimini 1955 yılında gerçekleştirmiştir.
Jenerik markalar içinde aklımızda kalanlar ;)
cif - Banyo & mutfak kullanılan krem temizlik aracı
Vim - Banyo ve mutfakta kullanılan toz temizlik aracı
omo - Çamaşır deterjanı
aspirin - Ağrı kesici
oralet - Sıcak içecek için portakal aroma
şokella (chokella) - Krem çikolata
selpak - Kağıt mendil
Çekomastik - Sızdırmaz yapışkan
ytong - Yeni nesil yalıtımlı tuğla
Gilette - Permatik - Traş bıçağı
Porçöz - Kireç çözücü
hypo - Çamaşır suyu
uhu - yapıştırıcı
topkek , fanta , ice tea, vileda...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder